Miben más egy segítői-tanítói honlap? 3. rész: bizalom az interneten

Avagy, a bizalomépítés forrásai…

Tegnap az egyik kedves szomszédasszonyom arról kérdezett, hogy azokat, akik jönnek hozzám ÉFT tanácsadásra, és az Interneten keresztül találnak rám, vajon mi motiválja arra, hogy egy kvázi teljesen ismeretlen emberre rá tudják bízni a testüket-lelküket. És hogy hogy lehet, hogy bíznak bennem (mert a bizalom szerencsére a visszajelzések szerint megvan!)

Megalapozott bizalom az interneten (freeimages / do-you-trust-me-836231-m)

Megalapozott bizalom az interneten (freeimages / do-you-trust-me-836231-m)

Merthogy bizony az Interneten könnyű elbújni az elektronika mögé, és ezzel sokan vissza is élnek. Tudok olyan emberekről is, akik soha semmit nem rendelnének az Internetről és soha semmire nem jelentkeznének, mert félnek, hogy nem fogják megkapni, hiába fizetik ki az árát. Ennek a hozzáállásnak ugyan van realitása, de eléggé, hogyismondjam, szürke szemüveg kell ahhoz, hogy így lássuk az Internetet. Mert ha feltesszük a színes, neadjisten a rózsaszín szemüveget, és még tanulni is hajlandóak vagyunk, akkor meglátjuk az Interneten azokat a résztvevőket, akik becsületesek, tisztességesek, akiktől érdemes rendelni vagy szolgáltatást igénybe venni, akik bizalmat keltenek bennünk. (Én is már számtalanszor rendeltem az Internetről dolgokat, előre feltérképezett és megbízható helyekről, és ezekben még soha nem csalódtam.)
Egy segítő-gyógyító-tanító esetében még a szokásosnál is fontosabb, hogy a kliensek bízzanak benne. A bizalom amúgy is a felépülés és a tanulás előfeltétele, hiszen a felépülni-tanulni vágyó kliens csak bizalom esetén engedi be a segítő-gyógyító-tanítót a saját intim szférájába. És a segítő-gyógyító-tanító tudatosan tudja építeni a bizalmat a honlapján, az Internetes megjelenésén keresztül (is).

Nézzük akkor a bizalomépítés eszközeit, a teljesség igénye nélkül.

  • Eleve fontos, hogy olyan, egyenes, őszinte, hiteles és nyitott személyiségek legyünk, akik preferálják a kliensek és mindenki testi-lelki egészségét, és ezt minden megnyilvánulásunkban éreztessük velük. Hogy a legjobb tudásunk szerint cselekszünk, és azt is elfogadjuk, ha ő még további utakat talál magának, amire mi nem is gondoltunk.
  • Lehetőleg folyamatosan legyünk jelen az onlájn világban és mindig vállaljuk magunkat, a véleményünket, én-nyelven beszéljünk, még akkor is, ha erős, túlságosan reformer és sokaknak megbotránkoztató. Én például saját névvel, hivatkozással írok mások blogjaiba, fórumokba hozzászólásokat, vagy ha nem, akkor ki van töltve a profilom, ahol megnézhetik, kiféle-miféle vagyok.
  • Legyen a honlapon minden szükséges adattal kitöltött Kapcsolat menü minden egyes lehetséges elérhetőséggel, hogy ha a felépülni-tanulni vágyó kliensnek problémája van, el tudjon minket érni. És legyenek kint a honlap használatának feltételei részletesen kidolgozva. Például hogy milyen időtartammal tudunk a levélírónak válaszolni (ha vállalunk ilyet), hogy milyen árakon dolgozunk és milyen szolgáltatásaink vannak. És törekedjünk rá, hogy ezeket a vállalásokat be is tudjuk tartani. Természetesen előfordul, hogy nem tudjuk betartani, akkor pedig értesíteni kell róla a klienst.
  • Hasznos a tanító hírlevélsorozat. Nekem az automatikusan kimenő stresszoldó hírlevelemet már sokan megköszönték, hogy milyen praktikus tanácsok vannak benne. (Beletettem az összes olyan tudásomat, ami hétköznapi, egyszerű és stresszoldásra alkalmas…) Ha egy segítő-gyógyító-tanító ilyet készít, akkor magának is időt takarít meg, mert nem kell minden kliensnek a felépüléséhez-tanulásához szükséges alapfeltételeket elmondania (illetve sokszor mégis igen, mert a kliensek nem olvasnak el minden hírlevelet és blogot, de ettől függetlenül praktikus a hírlevél)
  • Ha célunk van vele, rendszeresen frissítsük, aktualizáljuk a honlapot. Egy rendszeresen frissített honlapnak, folyamatosan írt blognak az az érzete van, hogy van mögötte egy élő ember, aki működteti. Azt is célszerű rá kiírni, ha most nem dolgozunk, mert szabadságon vagyunk.
  • Legyen a honlap felhasználóbarát, könnyen olvasható. Ennek sok eleme van, most nem mennék bele.
  • A hétköznapokban is jól használható, egyszerű és gyakorlatias tanácsokat adjunk a honlapunkon, ne sablonszövegeket és közhelyeket tegyünk fel rá. A kliensek sokszor megjegyzik, hogy kitől kapták azt a tanácsot, ami könnyítette az életüket.
  • Aki tudja, csinálja… A segítő-gyógyító-tanító a saját életéből vett (természetesen nem túl intim) példák megírásával illusztrálhatja a legjobban, hogy ő hogyan oldja meg az olyan feladatait, amelyek a honlap témakörébe tartoznak. És a klinsek így még meg is ismerhetik őt…
  • És így tovább. Várok még hozzáfűzéseket a hozzászólásokban, köszönöm szépen!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*