Informatikai Feng Shui? Az meg mi a szösz?

Mindennapi segítség az élethez (freeimages / help-537104-m)

Mindennapi segítség az élethez (freeimages / help-537104-m)

A Moksa Csepp Vezetőség által meghirdetett több éves ország-rendberakó program első negyedéve végén még akartam írni arról, hogy miért fontos rendet tartani a számítógépünkön és a hozzá kapcsolódó helyeken is, nemcsak az otthonunkban. Plusz azt is kicsit meg akartam nézni, hogy hogyan lehet ezt megtenni… Ezt én “informatikai” Feng Shuinak hívom, és az a lényege, hogy a számítógépünk és a honlapunk a jobbkezünk és a segédünk legyen az életünkben, és ne rabolja az időnket, energiánkat a rendetlenségével. A számítástechnika alapban a katonás rendre épül, nem véletlenül nevezik “rend”szernek a masinát a kezed alatt, meg kell hát adni a módját annak, hogyan használjuk. 😉

Négy helyen fogom megnézni a rendet dióhéjban: a saját számítógépünkön, az email fiókunkban, a Facebook fiókunkban és a honlapunkon (akinek ezek közül valamelyik nincs, esetleg van helyette más, természetesen arra koncentrálhat).

Rend a számítógépünkön akkor van, ha:

  • maga a gép, a hardver fizikailag nagyjából annyit tud, amennyire szükségünk van. Szerintem teljesen felesleges olyan gépre kiadni sok pénzt, amit nem használunk ki

    Számítógép fájlok

    Számítógép fájlok téma szerint rendezve

  • csak olyan programok vannak rajta, amiket rendszeresen használunk, és olyan módon vannak rátelepítve/beállítva, hogy ne lassítsák a kelleténél jobban a gép működését
  • a dokumentumainkat, a fájlokat, a fotókat biztonságos helyen, mappákba rendszerezve tároljuk, hogy mindig mindent megtaláljunk, amit keresünk (rendben van, hogy a gépen lehet automatával keresni, de ha sok dokumentumunknak azonos vagy hasonló a neve, akkor a kereső is becsődöl)
  • a felesleges fájlokat időnként töröljük, és a kukát is kiürítjük, töredezettség mentesítjük a merevlemezt.
  • és így tovább. Ennek még nagyon sok része van.

Rend az email fiókunkban akkor van, ha:

  • a használt emiljeinket nem a főfiókban ömlesztve tároljuk, hanem használjuk a kategóriákat és a mappákat (Gmail esetén a címkéket is), amikkel téma szerint csoportosítani lehet őket

    Gmail mappák

    Gmail mappák

  • az ismerőseink névjegyeit szintén csoportokba rendezve tartjuk
  • a felesleges emaileket időnként kitöröljük, és a kukából is kiürítjük
  • ha több emil fiókunk is van, akkor az összes emilünket átirányítjuk egybe, és abból nézünk mindent – tehát használjuk az átirányítás funkciót
  • az elérhetőségünket az automata beilleszti a megírt emil aljára – vagyis használjuk az aláírás funkciót
  • és így tovább. Ennek szintén nagyon sok része van még.

Rend a Facebook fiókunkban akkor van, ha:

  • az ismerőseinket csoportokba rendezve tartjuk nyilván, és időnként átnézzük és töröljük azokat, akikkel nem nagyon tartjuk a kapcsolatot

    Facebook kedvencek

    Facebook kedvencek

  • a fotókat albumokba rendezve tároljuk, és időnként a régi / nem annyira lájkolt képeket töröljük (most már lehet fotókat átvinni albumok között is)
  • használjuk a Kedvencek funkciót azon rajongói oldalak / csoportok gyors elérésére, amikben aktívan jelen vagyunk
  • és így tovább. Ennek szintén nagyon sok része van még.

És végül: rend a honlapunkon / tárhelyünkön akkor van, ha:

  • a fotókat és a fájlokat mappákba rendezve tároljuk a tárhelyen, és időnként átnézzük, és a nem használtakat töröljük
  • csak akkora fájlokat töltünk fel a tárhelyre, amekkorát nagyon muszáj. Ha lehet, fizetős tárhelyet nem használunk nagyméretű fotók / fájlok tárolására, arra más megoldást keresünk
  • használunk olyan honlap bővítményeket (a WordPressnek sok ilyen van), amelyek jeleznek, ha a honlapon valami nem működik, például elavult linkeket talál rajta
  • és így tovább. Ennek szintén nagyon sok része van még.

A fentiekről is kérdezhetsz, velük kapcsolatban is tudok segíteni a Skype konzultáción!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*