Első helyen a Gugliban? 2. rész: a keresőoptimalizált honlap

Az előző részben a keresőcímkék (kulcsszavak) fejtegetése után jöjjön egy rövid összefoglaló arról, hogy mire érdemes még odafigyelni a honlapodnál ahhoz, hogy a Gugli szeresse, és ha nem is az első helyen, de az első 10-ben nagy valószínűséggel benne legyél. 😉

Ezek pedig:

Frappáns címsor, szlogen és bemutatás az egész honlapra vonatkozóan

Jusson eszedbe! Mert ugyebár a honlapnak szólnia kell valamiről, és nem árt, ha ez a téma már az első oldalon össze van foglalva röviden és tömören… Pl. nálunk így: “Honlapszerkesztés, marketing (nemcsak) segítőknek, tanítóknak – mert a világ(háló) tudn akar Rólad!” A WordPressben mellesleg ez könnyen beállítható.

Rendszerezett tartalom és szerkezet

Mert az megkönnyíti a honlapon történő eligazodást az Olvasóknak. A WordPressben ez szintén beállítható.

Technikailag kiemelt és érdekes címek, valamint leírások a tartalomnak

TartalomMert ha a cikk címe az, hogy “Nátha” (kisbetűvel), az nem olyan figyelemfelkeltő, mint a “Mit tegyél a nátha ellen? – avagy kutyaharapást szőrivel” nagybetűkkel. A WordPressben ez megint csak beállítható.

Folyamatosan frissülő, jó minőségű, olvasmányos, rendezett, formázott tartalom

Legalább hetente (de inkább gyakrabban) írj egy új blogot, ami teljes egészében a Te tolladból származik. Használhatsz hozzá az Interneten már meglevő írásokat, forrásokat is, de csak egy összefoglaló és egy rájuk hivatkozó link erejéig. Ugyanis a Google védi a szerzői jogokat, és ha talál két egyforma cikket, a régebbit veszi eredetinek, az újabbat pedig másolatnak, és az utóbbit hátrébb sorolja a találati listában. Ha a Tied a másolat, peched van. És, ahogy már említettem, célszerű nyomon követned, hogy milyen témákra van keresés (kereslet), és arról írnod, valamint e szerint felcímkézni az írásaidat. A WordPress természetesen ebben is partner.

Felhasználóbarát linkek (URL-ek) a tartalomhoz

Hogy mi az az URL? Hát a http://www.akarmi.hu. Mert ha a honlapra mutató linkek tele vannak krikszkrakszokkal, azt az Olvasók nehezen jegyzik meg, ellenben például ha a linkekben benne van az írás címe, azt könnyen (mellesleg ez a WordPressben szintén beállítható.)

Színetett tartalom

Például képekkel, videókkal. Készíthetsz saját videókat a tevékenységedről, szolgáltatásaidról, termékeidről, amiket feltöltesz a Youtube-ra, ahol szintén felcímkézed őket. Ez a videóknál kötelező, hiszen egy szövegnél a Google még csak-csak tud szavakat kiolvasni belőle, amiből következtet a tartalmára, de egy videónál ez nem lehetséges. És aztán a videókat beágyazod a tartalmadba.

A honlapodra mutató linkek készítése

Mégpedig olyan helyekről, amik a témádnak megfelelnek. Pl. tematikus linkgyűjteményekről, linképítéssel. De ebbe a kategóriába tartozik a közösségi oldalakon való aktív részvétel is.

A kulcsszavak szerepeltetése a szövegben bizonyos gyakorisággal

Keywords

Erre voltak régebben konkrét iránymutatások, hogy hány százalékban kell szerepelniük a szövegben a kulcsszavaidnak. Bevallom szerkesztősen, én ezt soha nem figyeltem. Csak írtam, amit fontosnak tartottam, úgy, ahogy jólesett. Azért is, mert a Google keresőprogram elvei folyamatosan változnak, és azért is, mert mű feltételnek tartom: sok Olvasó keres nem életszerű keresőcímkékre, és ha olyanokat használtam volna, rontotta volna a tartalom minőségét.

És így tovább.

Ezek a legfontosabbak. Közülük is kiemelném a szeretettel való tartalombővítést és az Olvasók igényeinek figyelembe vételét. Ugyanis enélkül megette a macska az egészet, honlapot gondozni csakis szeretettel, szívvel-lélekkel érdemes! 😉

A keresőoptimalizálásnak további, elég nagy mélységei vannak, és nagyon személyre / weboldalra lehet szabni. A Te tudnivalóidat elmondom konzultáción, amikor a Te tevékenységedről és a Te honlapodról fogunk beszélgetni. Tudj meg többet erről, katt ide >>>

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*