Címke: Online marketing

Első helyen a Gugliban? 2. rész: a keresőoptimalizált honlap

Az előző részben a keresőcímkék (kulcsszavak) fejtegetése után jöjjön egy rövid összefoglaló arról, hogy mire érdemes még odafigyelni a honlapodnál ahhoz, hogy a Gugli szeresse, és ha nem is az első helyen, de az első 10-ben nagy valószínűséggel benne legyél. 😉

Ezek pedig:

Frappáns címsor, szlogen és bemutatás az egész honlapra vonatkozóan

Jusson eszedbe! Mert ugyebár a honlapnak szólnia kell valamiről, és nem árt, ha ez a téma már az első oldalon össze van foglalva röviden és tömören… Pl. nálunk így: “Honlapszerkesztés, marketing (nemcsak) segítőknek, tanítóknak – mert a világ(háló) tudn akar Rólad!” A WordPressben mellesleg ez könnyen beállítható.

Rendszerezett tartalom és szerkezet

Mert az megkönnyíti a honlapon történő eligazodást az Olvasóknak. A WordPressben ez szintén beállítható.

Egy kattintás ide a folytatáshoz….

Első helyen a Gugliban? 1. A Google találati lista működése

Minél előrébb szerepelni a kereső által kiadott listában… minden weboldal tulajdonosnak ez az egyik célja manapság, hiszen az Interneten szörfözők nagy része használ keresőt (szerintem Te is közéjük tartozol), ami sok-sok találatot ad ki lapozható oldalakon keresztül egy adott témában, egy adott keresőszóra. És a keresőt használó Neten szörfözők nagy része a találatok olvasásában nem megy tovább az első oldalnál, az első pár találatnál, csak ha nagyon égető a problémája, és nem talál ott semmi használhatót. (ez alól kivételt képeznek azok, akik jól tudják használni a keresőt, de ma még talán ők a kisebbség…) De vajon be lehet-e kerülni az első helyre, és vajon hogyan, és mennyi időre? És fontos-e mindenáron elsőnek lenni? Ez a cikk ezt járja körbe.Gugli

Lehet, hogy még mindig kínaiul hangzik számodra az a fogalom, hogy “keresőoptimalizálás” (angolul Search Engine Optimalization, SEO), pedig jobb, ha elkezdesz vele barátkozni. Hogy mi is az? Nagyon dióhéjban az a tevékenység, amely során a keresők (Google, Yahoo, stb.) számára jobban elérhetővé, bejárhatóvá, átláthatóvá, keresőbaráttá tesszük a honlapot. Hogy aki keres a Neten a problémája-igénye megoldása érdekében, ránk találjon, és éppen azt az információt találja meg, amire szüksége van. Mert ha nem találja meg, és semmi mást nem talál, ami hasznos neki, akkor továbbáll.

Egy kattintás ide a folytatáshoz….

Az ingyenes webhelyek buktatói: bizonytalanság, korlátozások

Már régóta készülök rá, hogy írjak arról: milyen buktatói vannak, ha valaki egy ingyenes webhelyen készít magának honlapot. Most érkezett el rá az idő, hogy megszülessen ez a blog. Ugyanis pár napja ismét kaptam egy jelzést egy segítő foglalkozású hölgytől, hogy az ilyen tárhelyre összeállított honlapja szőrén-szálán eltűnt. Amikor pedig meg akarta kérdezni mi történhetett, az erre szolgáló fórumot sem találta, az is megszűnt.

Mik azok az ingyenes webhelyek?

Az ingyenes webhelyek buktatói: bizonytalanság (freeimages / internet-1105358-m)

Az ingyenes webhelyek buktatói: bizonytalanság (freeimages / internet-1105358-m)

Olyan tárhelyek a Neten, ahol fizetés nélkül lehet egyszerűbb honlapokat készíteni, cserébe például egy regisztrációért, és lemondva bizonyos dolgokról. A lemondás viszont fontos tényezőkről történik, és sokszor olyan nagy, hogy nem javaslom senkinek, már indulásra sem, hogy ilyen webhelyet válasszon magának. Ugyan ezek a webhelyek különféle funkciókkal csalogatják a honlapkészítőket, hogy milyen jó lesz, ha ott regisztrálunk egy weboldalt, ugyanakkor rengeteg hátrányuk is van, főleg, ha hivatalos üzleti célra szeretnénk használni a honlapot.

Ingyenes webhelyek például:

Egy kattintás ide a folytatáshoz….

WWW – világméretű várakozás? Egy komoly, mégis egyszerű weboldal szerkesztő

Világméretű várakozás helyett egyszerű weboldal szerkesztő (freeimages / hourglass-1328506-m)

Világméretű várakozás helyett egyszerű weboldal szerkesztő (freeimages / hourglass-1328506-m)

A 90-es években történt velem, amikor a számítástechnikai szakközépiskolai gyakorlati helyemen az egyik főnök megmutatta az akkor még újdonságnak számító internetet, viccesen úgy beszélt róla; hogy “a www azt jelenti, hogy world wide wait, azaz világméretű várakozás”).
Merthogy nagyon lassan döcögött. Ennek ellenére használták. Jelentem, a www napjainkban is sokaknak világméretű várakozást jelent. Arra, hogy elkészüljön egy honlap.
Nemrég beszélgettem egy újdonsült kedves ismerősömmel, aki masszőr, és egy életmód klub vezetésében vesz részt. Szó esett arról, hogy a klubnak készül a honlapja… kérdeztem, hogy mióta? Kicsit csalódottan válaszolt: elég régóta… És ez már a sokadik ilyen eset, amivel találkozom! Ennek az általam sejtett okai:
Lehet hogy “régi” módszerrel, HTML programozással készített honlapot rendeltek – már ha nem ingyenes honlapkészítő felületen, hanem saját domain név (www.enhonlapom.hu) alatt szeretnék megvalósítani a honlapot. Ezt elkészíteni valóban sokáig tart, mert minden egyes betűt, képet, grafikát, stb. le kell programozni, hogy hova kerüljön a honlapon, hogy nézzen ki, és így tovább. Azonban napjainkban vannak már erre sokkal egyszerűbb, gyorsabb és jóval olcsóbb módszerek is, például tartalomkezelő rendszer (az általam használt és szeretett WordPress szoftver) használata. Nem mondom, olykor szükség lehet rá, hogy HTML programozásos módszerrel készüljön egy honlap, de csak akkor, ha olyan funkciókat kell rajta megvalósítani, amit a tartalomkezelő rendszer nem tud sehogyan megoldani. Egy segítő, gyógyító vagy tanító esetében, akinek alapvetően a tevékenységét kell bemutatni és kapcsolatot tartani az ügyfelekkel, kevés ilyen esetet tudok elképzelni.

Miért ajánlom nekik a tartalomkezelő rendszer (WordPress szoftver) használatát?

Egy kattintás ide a folytatáshoz….

Miről fog szólni az Egészséghonlapok blog? Internet kezdőknek (is)

Olyan honlapok készítéséről fog szólni, amelyek segítők, gyógyítók és tanítók tevékenységét mutatják be, a rájuk találást, a velük való kapcsolattartást segítik. Arról, hogy milyen apróságokra kell egy ilyen “egészségholnap” elkészítésénél és fenntartásánál figyelni.

Yin-yang és az Internet (freeimages / yin-yang-1024035-m)

Yin-yang és az Internet (freeimages / yin-yang-1024035-m)

A segítők – gyógyítók – tanítók nagyon sokszor nem elég erősek a saját egészség- és tudás helyreállító működésük világnak való bemutatásában – azaz a marketingben. És sokuknak nincs modern honlapja sem, ami elősegítené a rájuk találást. Pedig az Internet korában kézenfekvő, hogy az Interneten is ideális formában hírt adjanak magukról, a létezésükről. A szájhagyomány ugyan még mindig működik, és egy megbízható gyógyítót jó szívvel ajánlanak egymásnak a hálás kliensek, de fontos, hogy ne csak ajánlással lehessen egy lelkiismeretes terapeutához eljutni. Hogy ne fossza meg magát a felépülésre – tanulásra vágyó kliensektől, és hogy a klienseket se fossza meg a felépüléstől – tanulástól, amit adhat nekik.

Ha érdekel a téma, tarts velem!