Címke: marketing eszközök

Minden honlapon ott a helye: az impresszum tartalma

Az impresszum tartalma: hivatalos adatok (freeimages / clinical-audit-1396489-m)

Az impresszum tartalma: hivatalos adatok (freeimages / clinical-audit-1396489-m)

Már írtam régebben arról (ebben a bejegyzésben), hogy hogyan lehet bizalmat építeni a honlap látogatóiban egy segítő-gyógyító-tanító embernek is: egyenességgel, őszinteséggel, önmaga bevállalásával az Interneten mindenhol, hasznos tanító tippek megjelentetésével akár a hírlevélben, akár a blogban, a honlap rendszeres gondozásával és frissítésével, a kliensekkel történő kommunikációval, és így tovább.

Volt egy olyan kitétel is, hogy a Kapcsolat menüben minden szükséges adatnak szerepelnie kell. Most a Facebookon láttam egy erre vonatkozó iránymutatást, ami konkrét támpontot ad, hogy jogilag (2001. évi CVIII. törvény 4. §) milyen adatokat kell kitennünk az impresszumba – teljesen ésszerűen és logikusan (mert különben büntetnek is). – Hogy muszáj-e impresszumnak hívni, vagy lehet másképp, azt nem tudom, de ha valaki megírja nekem, megköszönöm.

A kötelező adatok alábbiak:

Egy kattintás ide a folytatáshoz….

Első helyen a Gugliban? 2. rész: a keresőoptimalizált honlap

Az előző részben a keresőcímkék (kulcsszavak) fejtegetése után jöjjön egy rövid összefoglaló arról, hogy mire érdemes még odafigyelni a honlapodnál ahhoz, hogy a Gugli szeresse, és ha nem is az első helyen, de az első 10-ben nagy valószínűséggel benne legyél. 😉

Ezek pedig:

Frappáns címsor, szlogen és bemutatás az egész honlapra vonatkozóan

Jusson eszedbe! Mert ugyebár a honlapnak szólnia kell valamiről, és nem árt, ha ez a téma már az első oldalon össze van foglalva röviden és tömören… Pl. nálunk így: “Honlapszerkesztés, marketing (nemcsak) segítőknek, tanítóknak – mert a világ(háló) tudn akar Rólad!” A WordPressben mellesleg ez könnyen beállítható.

Rendszerezett tartalom és szerkezet

Mert az megkönnyíti a honlapon történő eligazodást az Olvasóknak. A WordPressben ez szintén beállítható.

Egy kattintás ide a folytatáshoz….

Első helyen a Gugliban? 1. A Google találati lista működése

Minél előrébb szerepelni a kereső által kiadott listában… minden weboldal tulajdonosnak ez az egyik célja manapság, hiszen az Interneten szörfözők nagy része használ keresőt (szerintem Te is közéjük tartozol), ami sok-sok találatot ad ki lapozható oldalakon keresztül egy adott témában, egy adott keresőszóra. És a keresőt használó Neten szörfözők nagy része a találatok olvasásában nem megy tovább az első oldalnál, az első pár találatnál, csak ha nagyon égető a problémája, és nem talál ott semmi használhatót. (ez alól kivételt képeznek azok, akik jól tudják használni a keresőt, de ma még talán ők a kisebbség…) De vajon be lehet-e kerülni az első helyre, és vajon hogyan, és mennyi időre? És fontos-e mindenáron elsőnek lenni? Ez a cikk ezt járja körbe.Gugli

Lehet, hogy még mindig kínaiul hangzik számodra az a fogalom, hogy “keresőoptimalizálás” (angolul Search Engine Optimalization, SEO), pedig jobb, ha elkezdesz vele barátkozni. Hogy mi is az? Nagyon dióhéjban az a tevékenység, amely során a keresők (Google, Yahoo, stb.) számára jobban elérhetővé, bejárhatóvá, átláthatóvá, keresőbaráttá tesszük a honlapot. Hogy aki keres a Neten a problémája-igénye megoldása érdekében, ránk találjon, és éppen azt az információt találja meg, amire szüksége van. Mert ha nem találja meg, és semmi mást nem talál, ami hasznos neki, akkor továbbáll.

Egy kattintás ide a folytatáshoz….

Az ingyenes webhelyek buktatói: bizonytalanság, korlátozások

Már régóta készülök rá, hogy írjak arról: milyen buktatói vannak, ha valaki egy ingyenes webhelyen készít magának honlapot. Most érkezett el rá az idő, hogy megszülessen ez a blog. Ugyanis pár napja ismét kaptam egy jelzést egy segítő foglalkozású hölgytől, hogy az ilyen tárhelyre összeállított honlapja szőrén-szálán eltűnt. Amikor pedig meg akarta kérdezni mi történhetett, az erre szolgáló fórumot sem találta, az is megszűnt.

Mik azok az ingyenes webhelyek?

Az ingyenes webhelyek buktatói: bizonytalanság (freeimages / internet-1105358-m)

Az ingyenes webhelyek buktatói: bizonytalanság (freeimages / internet-1105358-m)

Olyan tárhelyek a Neten, ahol fizetés nélkül lehet egyszerűbb honlapokat készíteni, cserébe például egy regisztrációért, és lemondva bizonyos dolgokról. A lemondás viszont fontos tényezőkről történik, és sokszor olyan nagy, hogy nem javaslom senkinek, már indulásra sem, hogy ilyen webhelyet válasszon magának. Ugyan ezek a webhelyek különféle funkciókkal csalogatják a honlapkészítőket, hogy milyen jó lesz, ha ott regisztrálunk egy weboldalt, ugyanakkor rengeteg hátrányuk is van, főleg, ha hivatalos üzleti célra szeretnénk használni a honlapot.

Ingyenes webhelyek például:

Egy kattintás ide a folytatáshoz….

Internetes hirdetési lehetőségek: az ingyenes linkgyűjtemények

Ingyenes linkgyűjtemény hirdetés (freeimages /

Ingyenes linkgyűjtemény hirdetés (freeimages / signboard-1102044-m)

Most arról lesz szó, hogyan tudja a honlapját a segítő-gyógyító-tanító népszerűsíteni az Internet segítségével.

Az Interneten is számos olyan lehetőség van, ahol lehet hirdetni, terjeszteni a honlap tevékenységét, és ezek közül sok az ingyenes lehetőség. Az egyik ilyen a linkgyűjtemények. Ezek olyan weboldalak, ahol téma szerint össze van szedve jó sok témába vágó weboldal és cikk elérhetősége (azaz linkje), amik az érintett témáról szólnak (pl. egészség, gyógyulás, bizonyos betegségek, és így tovább). Szerintem napjainkban nincs olyan valamire való weboldal, amely legalább néhány linkgyűjteményben ne szerepelne. Fontos ez azért is, mert minél több helyen fent van a honlap elérhetősége, annál több link mutat rá, és a keresők (Google) annál jobban szeretik.

A linkgyűjtemények szerkezete: van egy alap linkgyűjtemény, például: lap.hu, lapozz.hu, linkpark.hu, linkdr.hu, linkgyujtemeny.lap.hu, alatta pedig vannak a tematikus linkgyűjtemények.

A linkgyűjteménybe való beajánlás nagyon egyszerű: miután kiválasztottuk a linkgyűjtemény témájába illő (ez fontos!) cikket vagy írást (pl. önbizalom javítás, cukorbetegség gyógyítás, stb.), többnyire a linkgyűjtemény jobb oldalán van egy kép, amire ha rákattintunk, a böngészőprogram bekéri az ajánlott link adatait, és már küldi is a levelet a szerkesztőnek az új linkről. Ha valaki nem szeretné ezeket önmaga megcsinálni, én díjazás ellenében elvállalom.

Megjegyzés: a startlap.hu a legrégebbi linkgyűjtemény. Tapasztalataim szerint a tematikus startlapok már nagyon tele vannak linkekkel, ezért nem feltétlenül fogadják szívesen az új linkeket. Viszont az újabb linkgyűjtemények örülnek ezeknek, sőt, ha rátalálnak egy weboldalra, ami tetszik nekik, önállóan felveszik azt a linkgyűjteménybe.

Néhány linkgyűjtemény segítőknek-gyógyítóknak-tanítóknak, amelyekkel eddig én is dolgoztam:

Egy kattintás ide a folytatáshoz….

A segítők-tanítók időgazdálkodása: szétszórtság kezelése

Ez a bejegyzés nem annyira a segítői-gyógyítói-tanítói honlapról fog szólni, sokkal inkább arról, amit a környezetemben ismert segítőknél-gyógyítóknál-tanítóknál tapasztalok… az idővel való bánásmódjukról. Mert a honlapkészítéshez és a marketinghez szervesen hozzátartozik, hogy tudjunk rájuk időt szakítani.

Időgazdálkodás, szétszórtság kezelése szervezéssel (freeimages / blue-clock-with-alarm-1127762-m)

Időgazdálkodás, szétszórtság kezelése szervezéssel (freeimages / blue-clock-with-alarm-1127762-m)

Azok a segítők-gyógyítók-tanítók, akik szívvel-lélekkel végzik a munkájukat, általában a fejük búbjáig ülnek a feladataikban, nagyon szétszórtak tudnak lenni, és a hátuk közepére nem kívánják, hogy még ezzel is foglalkozniuk kelljen. Szokták is tőlem kérdezgetni (nem csak ők), hogy én hogyan csinálom, hogy ennyi mindenre van időm. Idéznék egyiküktől, aki reagált erre az új blogoldalamra: “Megnéztem, nagyon tetszik, fel is iratkoztam, mit tudom mire lesz még jó…!! Nagyon ügyike vagy!! És kiapadhatatlan ötleteid vannak. Megkérdezném mikor végzed a házimunkát?? :)) Vagy éjjel melózol? A lányom is akkor “él”… de ő nagyon elfárad tőle…!! Nem semmi kis csaj vagy!! Itt a “kiscsaj” a becézés helyett volt..!! :))

Köszönöm a bókokat. 🙂 Válasz: nem, nem végzem éjjel a házimunkát, hanem délelőttönként, minden napra beosztva valamit. 🙂 És nem is melózok éjjel, nagyon kimerülnék tőle – bár egy kedves ismerősöm szerint az éjszaka nem arra van, hogy aludjunk, hanem hogy sötét legyen. 🙂 Teszem ezt annak ellenére, hogy gyereknevelés mellett dolgozok (a lányom egyébként szerencsémre és a nevelésem folytán igen ügyes és önálló, rengeteg mindent meg tud már csinálni, nekem csak segítenem kell, ha elakad).

Tehát, én hogy csinálom (természetesen ez nem jelenti azt, hogy másoknak is így kell, és hogy mások is az én élethelyzetemben vannak, de a tippek jól jöhetnek)?

Egy kattintás ide a folytatáshoz….

Miben más egy segítői-tanítói honlap? 3. rész: bizalom az interneten

Avagy, a bizalomépítés forrásai…

Tegnap az egyik kedves szomszédasszonyom arról kérdezett, hogy azokat, akik jönnek hozzám ÉFT tanácsadásra, és az Interneten keresztül találnak rám, vajon mi motiválja arra, hogy egy kvázi teljesen ismeretlen emberre rá tudják bízni a testüket-lelküket. És hogy hogy lehet, hogy bíznak bennem (mert a bizalom szerencsére a visszajelzések szerint megvan!)

Megalapozott bizalom az interneten (freeimages / do-you-trust-me-836231-m)

Megalapozott bizalom az interneten (freeimages / do-you-trust-me-836231-m)

Merthogy bizony az Interneten könnyű elbújni az elektronika mögé, és ezzel sokan vissza is élnek. Tudok olyan emberekről is, akik soha semmit nem rendelnének az Internetről és soha semmire nem jelentkeznének, mert félnek, hogy nem fogják megkapni, hiába fizetik ki az árát. Ennek a hozzáállásnak ugyan van realitása, de eléggé, hogyismondjam, szürke szemüveg kell ahhoz, hogy így lássuk az Internetet. Mert ha feltesszük a színes, neadjisten a rózsaszín szemüveget, és még tanulni is hajlandóak vagyunk, akkor meglátjuk az Interneten azokat a résztvevőket, akik becsületesek, tisztességesek, akiktől érdemes rendelni vagy szolgáltatást igénybe venni, akik bizalmat keltenek bennünk. (Én is már számtalanszor rendeltem az Internetről dolgokat, előre feltérképezett és megbízható helyekről, és ezekben még soha nem csalódtam.)
Egy segítő-gyógyító-tanító esetében még a szokásosnál is fontosabb, hogy a kliensek bízzanak benne. A bizalom amúgy is a felépülés és a tanulás előfeltétele, hiszen a felépülni-tanulni vágyó kliens csak bizalom esetén engedi be a segítő-gyógyító-tanítót a saját intim szférájába. És a segítő-gyógyító-tanító tudatosan tudja építeni a bizalmat a honlapján, az Internetes megjelenésén keresztül (is).

Nézzük akkor a bizalomépítés eszközeit, a teljesség igénye nélkül.

Egy kattintás ide a folytatáshoz….

Miben más egy segítői-tanítói honlap? 2. rész: a honlap szerepe

Folytatom arra vonatkozó fejtegetésemet, hogy miben különbözik általánosan egy segítői-gyógyítói-tanítói honlap a többitől.

Nyilván a funkciókban, azaz, hogy milyen tevékenységek elvégzésére képes.

A honlap szerepe: kapcsolatteremtés (freeimages / stainless-steel-keyboard-1-347054-m)

A honlap szerepe: kapcsolatteremtés (freeimages / stainless-steel-keyboard-1-347054-m)

Az eddigiek során segítői-gyógyítói-tanítói honlapokon megvalósított funkciókat venném sorra, a teljesség igénye nélkül. Azokat, amelyeket az ingyenes WordPress tartalomkezelő rendszer alapja nem tartalmaz, csak a szintén ingyenes kiegészítő programjai (az úgynevezett bővítmények, pluginek) vagy más egyéb Internetes lehetőségek biztosítanak.

Egy kattintás ide a folytatáshoz….